To gałąź chirurgii zajmująca się budową, fizjologią i schorzeniami układu moczowo-płciowego u mężczyzn oraz układu moczowego u kobiet, a częściowo również żeńskim układem płciowym. Najczęściej są to:

• choroby zewnętrznych narządów płciowych (stany zapalne, zmiany skórne, zmiany nowotworowe)
  • stany zapalne dróg moczowych
  • zaburzenia pracy pęcherza moczowego (np. nietrzymanie moczu, zaleganie moczu, parcia naglące)
  • kamica układu moczowego
  • torbiele nerek
  • krwiomocz
  • łagodny przerost gruczołu krokowego
  • zaburzenia erekcji
  • skrzywienie prącia
  • nowotwór prącia, prostaty, jąder, nerek, pęcherza moczowego

Jeśli doskwiera ci jedna z tych dolegliwości, prawdopodobnie niezbędna będzie wizyta u urologa:

• nietrzymanie moczu lub ból przy oddawaniu moczu
  • zmiany w moczu (krwiomocz, ropa w moczu, spieniony mocz, ciemna barwa moczu), zmiany w ilości oddawanego moczu
  • ból lub obrzęk jąder
  • uczucie parcia na pęcherz
  • pieczenie lub swędzenie cewki moczowej
  • zmiany w wyglądzie prącia (zaczerwienienia, obrzęki, stulejka, skrzywienie)
  • ból w dolnej części pleców
  • trudności z oddaniem moczu, częstomocz dzienny i nocny

Diagnostyka chorób urologicznych to głównie badanie lekarskie i USG, ale również badania laboratoryjne. Pacjent ma dowolność w wyborze laboratorium, w którym chce zlecić analizę swoich próbek, natomiast w zakresie USG, JOPA Clinic dysponuje nowoczesnymi aparatami ultrasonograficznymi.

Dla pacjentów poszukujących oferty rehabilitacyjnej w zakresie schorzeń urologicznych, mamy bogatą ofertę rehabilitacyjną. Polega ona na specjalistycznej pracy z tkankami miednicy mniejszej jak i kręgosłupa. Wykorzystujemy do tego  techniki z dziedziny terapii manualnej, terapii powięziowej,  odpowiednich ćwiczeń ukierunkowanych na pracę mięśni, jak również fizykoterapii. Dzięki takiemu działaniu przywracamy prawidłową funkcję tkanek.

Lekarze (urologia)

Anna Piątkowska

Urolog

Lekarz w trakcie specjalizacji z urologii. Absolwentka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Swoją pracę zawodową na co dzień wykonuje w Szpitalu im. Floriana Ceynowy w Wejherowie, gdzie stale poszerza i udoskonala umiejętności w kompleksowej opiece nad pacjentami ze schorzeniami układu moczowo-płciowego. Dodatkowo swoje doświadczenie i wiedzę pogłębia uczestnicząc w licznych konferencjach oraz szkoleniach.