Choroby reumatyczne, to grupa chorób charakteryzujących się zmianami zapalnymi w obrębie tkanki łącznej. Reumatyzm objawia się zmianami chorobowymi w stawach i kościach, w skrajnych przypadkach prowadząc do intensywnego bólu, ograniczenia ruchomości stawów, a nawet całkowitego ich usztywnienia. Słowem „reumatyzm” w mowie potocznej określa się najczęściej reumatoidalne zapalenie stawów. Wśród chorób układu kostno-stawowego są także artroza, osteoporoza, artretyzm, jałowa martwica kości, zapalenie stawów, skrzywienia kręgosłupa.

Diagnostyka chorób reumatycznych to głównie badania laboratoryjne oraz badania obrazowe. JOPA Clinic zapewnia badania obrazowe (rezonans magnetyczny, tomograf komputerowy) korzystając z oferty partnera Spółki „Tomograf” mieszczącej się przy ul.Batorego 17/19 w Toruniu (na terenie Szpitala Miejskiego).

W naszej klinice pacjentami ze schorzeniami reumatologicznymi zajmuje się Anna Sulencka-Gbiorczyk. Dla pacjentów zmagających się z problemami reumatologicznymi lub poszukujących powrotu do sprawności po przebytych chorobach mamy bogatą ofertę rehabilitacyjną. Rehabilitacja w chorobach reumatologicznych jest działaniem wielokierunkowym i ma szczególne znaczenie we wczesnych okresach choroby, gdy nie doszło jeszcze do utrwalonych zmian w narządzie ruchu. W chorobach reumatologicznych często występuje zjawisko błędnego koła: ból zwiększa napięcie mięśni, które ściskając staw jeszcze bardziej nasilają dolegliwości. Usprawnianie polega na działaniu przeciwbólowym, rozluźniającym oraz odciążającym. Stosuje się fizykoterapię, ćwiczenia ruchowe oraz zabiegi manualne rozluźniające powstałe napięcia.

Lekarze (reumatologia)

Anna Sulencka-Gbiorczyk
anna sulencka gbiorczyk

Reumatolog Internista

lekarz specjalista chorób wewnętrznych, reumatolog, absolwentka Akademii Medycznej w Gdańsku. Doświadczenie zdobywała m.in. w Klinice Reumatologii i Układowych Chorób Tkanki Łącznej w Bydgoszczy w Szpitalu Uniwersyteckim im. dr Jana Biziela.