Neurologia zajmuje się schorzeniami obwodowego układu nerwowego i ośrodkowego układu nerwowego. Do tego specjalisty trzeba się zgłosić, gdy występuje długotrwały, uciążliwy, częsty ból głowy lub zaburzenia chodu, mowy, czucia. Równie często konsultacji neurologicznej wymagają schorzenia kręgosłupa. Trzeba wiedzieć, że lekceważone bóle kręgosłupowe o podłożu neurologicznym mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Szczególnie groźne są omdlenia i utrata świadomości- należy je bezwzględnie leczyć. Jednym z najczęstszych schorzeń, dotykających szczególnie starsze osoby (lecz nie tylko), są zaburzenia pamięci. One również mają podłoże neurologiczne.

Diagnostyka chorób neurologicznych to głównie badanie EMG oraz rezonans magnetyczny i tomografia komputerowa. JOPA Clinic zapewnia takie badania korzystając z oferty partnera Spółki „Tomograf” mieszczącego się przy ul.Batorego 17/19 w Toruniu (na terenie Szpitala Miejskiego).

W naszej klinice pacjentami ze schorzeniami neurologicznymi zajmuje się lekarz neurolog Angelika Golińska.

Dla pacjentów zmagających się z problemami neurologicznymi lub poszukujących powrotu do sprawności po przebytych chorobach mamy bogatą ofertę rehabilitacyjną. Usprawnianie w chorobach neurologicznych ma na celu wykorzystanie rezerw regeneracyjnych organizmu aby przywrócić utracone funkcje organizmu. W terapii pacjentów z chorobami neurologicznymi bazujemy na metodach neurofizjologicznych takich jak ćwiczenia metodą PNF. W przypadku dolegliwości pochodzenia kręgosłupowego podstawą jest praca manualna oraz ćwiczenia stabilizacji kręgosłupa.

Lekarze (neurologia)

Angelika Golińska
angelika golinska

Neurolog

Lekarz neurolog z doświadczeniem zdobytym na Oddziale Neurologii i Leczenia Udarów mózgu w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Toruniu, obecnie pracująca na Oddziale Neurologii Szpitala Miejskiego w Toruniu. Diagnozuje i leczy schorzenia ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego. Szczególnie interesuje się bólami i zawrotami głowy, zespołami bólowymi kręgosłupa, polineuropatiami, chorobami naczyniowymi mózgu, padaczką i chorobą Parkinsona. Przeszła szereg szkoleń i otrzymała certyfikat w zakresie leczenia migreny iniekcjami toksyną botulinową (Chronic Migraine Expert Meeting). Odbyła szkolenia w zakresie leczenia spastyki kończyny górnej i dolnej iniekcjami toksyną botulinową. Obecnie prowadzi program lekowy leczenia spastyczności kończyny górnej u osób po przebytym udarze niedokrwiennym mózgu. Bierze aktywny udział w licznych konferencjach naukowo-szkoleniowych nieustannie podnosząc swoje kwalifikacje.

Karolina Zacharewicz-Talarek
karolina_zacharewicz-talarek

Neurolog

Lekarz neurolog, certyfikowany w zakresie badań EMG. Absolwentka Akademii Medycznej w Gdańsku, od początku swojej pracy związana z neurologią - przez 12 lat pracowała na Oddziale Neurologii i Leczenia Udarów Mózgu w Toruniu. Zdobyte tu doświadczenie w diagnozowaniu i leczeniu różnych schorzeń neurologicznych, a także szkolenia i kursy z zakresu elektromiografii i neurografii w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, ukierunkowały jej drogę zawodową w stronę wykonywania specjalistycznych badań EMG. Badania te pomagają w diagnozowaniu schorzeń nerwów obwodowych i mięśni. Są często zlecane przez lekarzy innych (oprócz neurologii) specjalizacji: ortopedów, reumatologów, czy lekarzy rehabilitacji medycznej. Brała udział w tworzeniu Pracowni EMG Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu, a w 2015 roku zdobyła jako jedyny lekarz z Torunia certyfikat Polskiego Towarzystwa Neurofizjologii Klinicznej potwierdzający pełne kompetencje do wykonywania badań EMG. Więcej o badaniach EMG tutaj >>>.